sawahata.reismee.nl

Sushi

Jullie zullen wel denken: wat schrijft ze weinig. Tja, het is nou eenmaal niet zo spannend als in China of Australië. We hebben een leuke vakantie maar veel dingen zijn herkenbaar en omdat we ook geen taal barrière hebben is er weinig hilariteit dit keer!

Het scheelt ook dat we steeds een huurauto hebben waardoor we geen openbaar vervoer episodes meemaken (geen levende kippen in de trein).

Dus wellicht wat saai maar ook wel relaxed. Bij Amerikanen draait het om de klant en wat de klant wil dat kan geregeld worden. En nu zijn we al drie weken "klant" van het ene hotel en restaurant in het andere en in elke winkel worden we begroet: "welcome at Tj's". En als je koffie haalt bij elke Starbucks-achtige winkel maken ze een praatje met je. Ik vind dat we dat in Nederland ook meer moeten doen :)

Zo wilde we bijvoorbeeld ook een keer ergens maar 1 nacht slapen in plaats van de twee geboekte. Op Internet viel er niets te wijzigen maar aan de balie: "yes you can" en dan niets extra betalen hè?! Gewoon 1 nacht. Fantastisch, ik hou er van!

Waar ik ook van hou zijn de patatjes hier, ze bakken ze lekker goudbruin en krokant! Mmmmm En ik hou zo van patatjes! En je kunt ze overal bij krijgen hè, zelfs bij je ontbijt of een salade! Wauw! Maar eerlijk is eerlijk, we doen ons best om af en toe gezond te eten maar het is lastig. Bijna nergens zit groente bij en veel restaurants bieden vlees en burgers aan. Heerlijk, maar toch niet elke dag. Daarom zoeken we af en toe een Chinees of Japanner uit maar helaas nog geen "all you can eat" sushi gevonden. Dus wie gaat er mee naar Sumo als we thuis zijn?

We hebben ook de zon nog niet echt gevonden. In the city of angels LA komt hij af en toe door maar daar blijft het bij. Maar we laten ons niet kisten: Venice beach waar Arnie trainde moeten we toch gezien hebben net als de pier in Santa Monica, de walk-of-fame en Beverley Hills. O ja, en Malibu beach natuurlijk! Yeah baby!

Charley

Best een veelzijdige trip die jullie maken. Al die bekende plekjes waar je toch zélf geweest moet zijn. De kleine ongemakken horen daar gewoon bij. Ons weer hier is trouwens niet veel beter, want de restanten van al die tornado’s in de Cariben en het zuid-oosten van de US, zijn in langgerekte afgezwakte vorm hier aangekomen. Dat missen jullie gelukkig. Geniet van die korte periode van overdaad!

J&J

Lekkerrrr!! Sumo!!! Wij gaan mee ?