sawahata.reismee.nl

Groen, groener, groenst!

We werden netjes op tijd opgehaald voor onze excursie vandaag naar verschillende punten hier in de omgeving. Omdat het vanwege een feestdag voor veel mensen een lang weekend vrij is zijn alle excursies volgeboekt en is het dus heel erg druk: op de weg, bij de activiteiten... Maar wij hebben een toffe chauffeur die besluit om alles in omgekeerde volgorde te doen! Super slim en zo kunnen we toch nog een beetje rustig overal van genieten. Ons eerste punt is de theeplantage en ondanks de bewolking is het uitzicht prachtig! Overal rijen fris groene struiken langs glooiende bergen. We mogen ook tussen de struiken door lopen en we zijn blij dat dit echt is wat we ervan verwacht hadden! Heel mooi! We rijden door naar het hoogste punt maar helaas belemmert de overwaaiende wolk ons zicht. Maar diezelfde wolk maakt onze tocht door "mossy forrest" wel heel mystiek. Een heel bos begroeid met mos. Ook tijdens het lopen voel je de zachte grond terug veren... En ik zie zelfs een apenbloem! Eindelijk! Het is al die tijd niet gelukt. Het is een vleesetende plant met zoete vloeistof binnenin om insecten aan te trekken. Apen weten dit en aangezien de vloeistof niet giftig is drinken ze het op, slim hè?!

Na deze natte en modderige stop gaan we thee drinken op de theeplantage fabriek, heerlijke thee met een heerlijk stuk taart! En niet te vergeten een geweldig uitzicht: super! Op de terugweg komen we in de file en de chauffeur waarschuwt voor vanavond: het zal alleen maar erger worden richting de avondmarkt waar wij ook naartoe zouden gaan. We hadden afgesproken met het Maleisische echtpaar maar dat gaan we afzeggen... De bus vertrekt morgen weer om 9.30 dus vanavond even geen toestanden met file en laat eten voor mij. We relaxen wat in de jeugdherberg (ja, het is heus waar, we proberen het weer een keer) en straks nog een hapje eten. Het einde van onze reis begint in zicht te komen. Morgen weer een reis dag en dan 1 dag pretpark en 1 dag Kuala Lumpur, misschien nog een souvenir kopen want er is nog zat ruimte in de tas! Voor iedereen die trouwens bang is dat we zijn aangekomen: we kunnen jullie gerust stellen. We zijn in een onbewaakt ogenblik even op de bagageband gaan staan en 3x raden! We zijn zelfs afgevallen dus kom maar op met dat gebak! hahaha

De Dekkertjes

Nou even over dat gebak....hier is weer "heel holland bakt" begonnen dus inspiratie genoeg......we zullen weer snel een vakkie met wat lekkers kunnen doen samen.
Geniet nog even volop van die laatste 2 dagen vooral lumpur schijnt heel tof te zijn.

Vijntjes

Geniet nog eventjes !
Groetjes, Frans en Maria, en Noemi ook natuurlijk!

Richard en Claudia

Maison Kelder staat klaar. Nemen jullie de thee mee?

Charley

Ik had al geantwoord op je foto’s, maar nu begrijp ik dat die apenbloem een andere functie heeft dan het verteren van apen. Overigens, jullie vakantie is nogal hectisch. Moeten jullie straks niet 14 dagen bijkomen van al dat rustgevende gedoe?

Snarf

Toppietoppietoppietop!

Max en An

Zo wat een belevenissen allemaal. We zijn blij als jullie terug zijn maar,............ we gaan die spannende verhalen dan ook wel missen!!!!!!! xxx

Suze

Zullen we dan maar meteen jullie volgende trip plannen?

Den Bosch --> Bosche bollen? :-p