sawahata.reismee.nl

Langkawi blauw past bij jou

Aangezien onze buren een feestje hadden vannacht en het opnieuw goot van de regen zijn we nog maar even lekker blijven liggen vanmorgen. Het is een nationale feestdag vandaag dus veel is gesloten, maar we vinden een broodjes zaak die hele lekkere croissants verkoopt! Goed begin van deze druilerige dag! Onze eerste stop vandaag is de grootste waterval van dit eiland en na even zoeken lopen we tegen een muur van water, wauw wat imposant! En wat een lawaai! De lokale kinderen genieten van een frisse duik in het riviertje eronder maar wij houden het even bij kijken. Zo warm is het niet en ik heb even geen zin in een natte kont! hihi We lachen trouwens wel om al die maffe aapjes hier hoor! Ze komen echt heel dichtbij en met die kleine handjes peuzelen ze alles op wat ze te pakken krijgen! Ongegeneerd kauwend met open bek en een blik van "wat kijk je nou?!" Geweldig!

Onze stop bij Black Sand Beach viel wat tegen. Echt weer zo'n toeristen trekker die nergens op slaat. Op wat grijze plekken na is het in de verste verte niet zwart dus we rijden na een fruit snack snel weer door. De mooie stranden in het noorden zijn inderdaad een pitstop waardig en we genieten van onze lunch met een prachtig uitzicht. Het mooiste strand is echter privé terrein en ongemerkt doorlopen zit er niet in want de bewaker neemt zijn taak heel serieus! Maar de lucht is open gebroken en we genieten zowaar van de warme zon! Heerlijk, hebben we de handdoeken toch niet voor niets meegenomen.

We maken op de terugweg vanwege het mooie weer spontaan een uitstapje naar het hoogste punt: 900 meter boven zeeniveau. Het is een aardige klim met ons scootertje en we hebben allebei zere billen maar het uitzicht is werkelijk prachtig. Een blauw met wit gemarmerde lucht boven groene eilandengroepen zover het oog reikt... Fantastisch, we zijn blij dat we gegaan zijn en naar beneden gaat een stuk makkelijker ;)

Na een goeie kop koffie en een verlaat diner zoeken we lekker ons bedje op: morgen weer een reis dag voor de boeg!

Snarf

Toppietoppietoppie

Familie Ebert

Wat een spannende klim met een scootertje! Geniet ze nog! xxx

Charley

Lekker avontuurlijk, dat zorgeloos heen en weer scooteren. En gelukkig is de zon er weer want daar doe je het voor. Ik ga gauw je foto’s bekijken, want ik wil dat blauwe wel eens zien.