sawahata.reismee.nl

Na regen komt zonneschijn!

Na vijf dagen droog wordt het wel weer eens tijd voor regen vinden jullie ook niet? Een beetje solidair met jullie in Nederland. Dus tijdens ons ontbijt barste de hemel open en hebben we genoten van een gigantische stortbui! Wauw, als het hier regent dan gaat het gelijk keihard! Het water stroomt naar binnen maar de eigenaar maakt zich niet druk; "droogt wel weer" zie je hem denken. Dus dat denken wij dan ook maar... En ja hoor, om 12.00uur klaart het wat op en stappen we met nog wat miezer regen op de scooter opweg naar Kuah, hét shop paradijs van het eiland! Kaz ziet het al helemaal voor zich! Eenmaal gearriveerd worden we bruut wakker geschud: weer chocola, drank, sigaretten en servies. Trolleys en rugzakken zijn er wel, maar de leren tassen kunnen we vergeten. We proberen de ene na de andere maar tevergeefs. Hoewel we veel mensen met tassen vol zien lopen vragen wij ons alleen maar af: wat is hier zo leuk aan? Hoe dan ook, het is gelukkig droog geworden, de zon komt een beetje door en we lopen nog even door Legenda Park. Langkawi is een en al legende en de een is nog spannender dan de andere. Zullen we er één doen? Komt ie: Toen de prinses beschuldigd werd van overspel volgde de doodstraf. Haar onschuld werd bewezen door het witte bloed dat uit haar stroomde. Daarom zijn de stranden hier zo mooi wit! En zo gaat het maar door. Naar aanleiding van een andere legende is een 12 meter hoge adelaar geknutseld als toeristische trekpleister. Ik krijg een beetje het gevoel alsof ik in de Efteling voor vogelrok in de rij sta! Het gaat nergens over! hahaha Na de lunch gaan we terug naar ons eigen dorpje nu het droog is, je weet het hier maar nooit. En in de regen is een half uur op de scooter opeens heel lang...

En het is niet te geloven maar we zitten even later zelfs op het terras! De zon schijnt op volle toeren en ik bestel een verse ananas sap, yummy! Komen we misschien toch niet helemaal bleekscheterig terug hihi

O ja, en dan nu het bijzondere restaurant nog! Het is over een lokaal rijstveld heen gebouwd, als een soort lange steiger met plateaus waarop een klein hutje is gemaakt. In één van die hutjes mogen wij plaatsnemen en van een heerlijke rijsttafel genieten! Het is super gezellig en de sfeer is heel gaaf. En gelukkig hebben we DEET gesmeerd want jullie snappen het wel: laagje water+warmte+schemering=jeuk! Hoe dan ook, het is een super leuke afsluiter van een dag die nat begon maar zonnig eindigde! Yes!

PS. Niet alle foto's worden op de pagina bij het verhaaltje getoond. Als je op "foto's" klikt zie je er meer en vandaag heb ik er heel wat op gezet!

Charley

Jullie hebben het beter getroffen dan wij hier: noodweer, regen met bakken tegelijk en uur na uur na uur....
Zo te horen is Borneo nog niet ingesteld op de echte toeristen. Jammer van je leren tassen. Maar je vindt vast wel een alternatief om al die mooie spulletjes mee naar Holland te brengen.

Snarf

Toppietoppietop

Max en An

We denken vaak aan jullie. Ondanks de regen, kunnen jullie genieten van de dingen en belevenissen die wij hier niet hebben. Als jullie terugkomen kan je weer de verwarming hoger zetten. We wensen jullie veel zonneschijn. Ga lekker door met genieten van dit mooie land.xxx