sawahata.reismee.nl

Schildpadden stress

Onze nachtrust werd bruut verstoord met onweer en regen en ook het ontbijt moest dit keer overdekt ivm de regen. Eenmaal droog liepen we wat rond en maakte een praatje met een Duits stelletje die we al eerder ontmoet hadden. Zij gingen om 10.00uur snorkelen met een bootje met gids. Tja, wat zullen we doen?! Met dikke bewolking op het strand liggen is ook niks dus we besluiten spontaan om mee te gaan. Vijf snorkel spots de komende 3 uur, dat klinkt goed! Eenmaal op onze eerste bestemming Turtle Beach maken we rechtsomkeer! Wat! Wat is dit? Te hoge golven horen we. Tjonge jonge, ze zijn niks gewend hier zeker. Ook het Duitse stelletje is teleurgesteld. Onze volgende stop is het strandje waar we gister zelf ook al naartoe zijn gegaan. Hebben we hier voor betaald? Kaz en de Duitse jongen gaan verhaal halen, maar Turtle Beach is van het programma. We maken er het beste van en ik probeer onder water wat foto's te maken. Op weg naar onze tweede spot varen we opeens uit koers en stoppen we midden op het water. Er ligt ook een ander bootje met wat snorkelaars in het water... Huh? Hier? "Turtles, jump in!" wordt er geroepen! hahaha Een klein beetje je mening laten weten is af en toe niet verkeerd, hij had de boodschap begrepen en wilde blijkbaar geen ontevreden klanten. In totaal zijn we wel een paar keer in en uit het bootje gesprongen en hebben heel wat schildpadden gezien. Leuk, dat maakt het goed! Verder hebben we onwijs mooie visjes gezien die super dichtbij komen! Ze zwemmen zo tegen je duikbril aan! Echt alsof je midden in een aquarium zwemt! Bij Shark point zwemt van alles maar geen haaitjes. Ik weet niet of ik dát heel erg vind... We stoppen bij een zoet water bronnetje aan de kust om af te spoelen. Tegelijk met ons komen ook wat vissers van zee aan en binnen no time staan ze daar ingesopt en wel zich te wassen. Grappig om te zien, zo wordt de natuur goed gebruikt!

Eenmaal terug aan wal komt de zon door en smaakt onze lunch nog lekkerder. Een beetje zon maakt een heel verschil in vakantie stemming moet ik zeggen, heerlijk! We genieten van een paar uurtjes zon waarna de lucht weer dicht trekt. Maar met UV sterkte 11 zijn we toch een beetje bruin geworden!

Kaz speelt met de locals nog een potje volleybal op het strand en dan is de dag die bij jullie halverwege is bij ons alweer voorbij!

o en o vd.o

Wat een leuke verhalen steeds, prachtig! We raken verslaafd aan de iPad. Veel plezier verder !, XX.

Snarf

Toppietoppietoppietop.

Charley

Wat jammer dat jullie vakantie voor een flink deel in het water is gevallen. Maar de schildpaddentour maakt weer een hoop goed, dacht ik. Ik ga gauw de foto’s bekijken.

Max en An

Wat is het daar mooi. Je verhalen zijn wel spannend hoor. Volgens mij drogen jullie eerder op dan wij in Nederland. Het is hier bar en boos. Gaat ook kouder worden. Liefs voor jou en Kaz

Suze

Gaaf die schildpadden en visjes! En jawel hoor daar is dan eindelijk de zon :)

Frans

Hallo Kaz en Susanne,
Wat een leuke dag. Dit is echt bijzonder. Wij kijken uit naar jullie volgende avonturen.
Groetjes, Frans

J&J

Ik kan t bijna niet bijhouden al die verhalen! En wat een mooie uitzichten hebben jullie zeg, die donkere wolken hebben ook wel wat vinden jullie niet....? Zo af en toe dan :p