sawahata.reismee.nl

Met de kippen op stok, vroeg uit de veren!

We hebben gister heerlijk op het strand bij kaarslicht gegeten. Idyllisch, zeker met die bliksem op de achtergrond... De eigenaar van het restaurant heeft ons ook met de boot naar dit eiland gebracht en komt een praatje maken. Even later heb ik zijn 7maanden oude dochtertje op schoot! Het gaat hier heel relaxed, de sfeer is goed. Hij regelt ook snorkel tripjes, een echt ondernemertje dus. We kijken samen naar de bliksem en hij stelt ons gerust door te zeggen: "het gaat niet regenen hoor". We eten lekker onze maaltijd op, we kletsen nog wat met die en gene en gaan lekker naar ons huisje. Mensen gaan hier vroeg naar bed en staan vroeg op: het ontbijt is van 7.00-9.00. Maar als we de deur van ons huisje dicht trekken barst het los! Een regen en een onweer! Goeiedag! ATB maakte er ooit een nummer over: Too much rain over paradise. Kaz&Suus zouden ergens deze vakantie niet geweest zijn zonder regen! Naja, alles wat nu valt valt morgen niet meer, om er even een lekkere dooddoener in te gooien.

De recensies van het ontbijt waren niet zo goed maar wij snappen daar niks van! De keuze is inderdaad niet enorm maar ik vind het super. Je krijgt een lijstje met iets van zes opties en dan mag je iets aankruisen. Koffie/thee en een sapje zitten er al bij. Ik had een wafel met chocolade en Kaz had toast met een gebakken ei. Zie foto: de wafel was zelfs vers gemaakt! Wat wil je nog meer? Zeker een zuurpruim die negatieveling.

Verder hebben we inderdaad lekker liggen luieren op het strand maar we zijn tóch ook actief geweest. Aan ons strandje kun je niet zo goed snorkelen en er zijn twee manieren om aan de andere kant te komen: een watertaxi of een pad door de jungle. Drie keer raden wat wij gedaan hebben? Jaja, een heuse tocht alleen dit keer op slippers. Weer lekker voorbereid dus hahaha En nee, niks geen 20min zoals omschreven maar een goeie 45min heuveltje op. Ik geloof dat ik nog nooit zo erg gezweet heb als nu! Echt waar, het was niet normaal! Eenmaal aan het andere strand stonden we midden in een politie trainingskamp! Allemaal gele linten dat je er niet langs mag. Ja doei, we gaan absoluut niet terug! Dus even de domme toerist gespeeld en zoals het een echte Nederlander betaamd eigenwijs doorgelopen! Geen haan die er naar kraaide en wij stonden lekker op het strand! Pffff eerst maar even afkoelen. We zijn nog wat doorgelopen over het strand en hebben leuk gesnorkeld. Geen Great Barrier Reef maar wel leuk voor een eerste poging. Na wat uitrusten pakken we de watertaxi naar huis. Ze varen als gekken dus dat brengt wel wat sensatie met zich mee, heerlijk even scheuren!

We geven op het terras bij ons chaletje toe aan de internetverslaving en komen een beetje bij... Als tussendoortje een roti telur en na opnieuw een heerlijke maaltijd aan het water gaan we opnieuw vroeg onder de wol!

Snarf

Toppietoppietoppie!

Steef & Tirz

Erg leuk jullie avonturen te volgen ????. Groetjes van ons

Tarsis

Zitten jullie nog op Besar? Ga dan naar Coral View Island Resort, zwem zo'n 25-30 meter uit de kust en je ziet grote Leatherbacks (schildpadden), we hebben er ook roggen en haaien gezien....

Suze

Wat een heerlijke verhalen! En tja met reizen zit nou eenmaal niet altijd alles mee..... Maar gelukkig maken jullie genoeg leuke dingen mee en genieten jullie volop van het eten en de omgeving. Heeeerlijk!! Moest wel lachen hoor, toen je schreef 3x raden wat wij hebben gekozen dacht ik al oooo nee hè, het pad natuurlijk haha.... Maar het viel mee.... Geen blaren, glijpartijen of stijle rotsen ;)
Xxxx
Ps. Kaz, Richard en ik hebben ons best gedaan met tennis, maar helaas was het niet goed genoeg voor de top 3 :(

Opa en Oma Maatje

Lieve groeten van opa en oma , wat genieten we van jullie belevenissen. XXXXXXX

Max en An

Oh, wat een belevenissen allemaal. ik kan me niet voorstellen hoe het daar is. Zoals jij het allemaal vertelt Susan, weet ik wel dat jullie een mooi deel van Jehovah's schepping hebben uitgekozen. Wij blijven jullie volgen. xxx Max en An

Charley

De avonturen die jullie meemaken worden op tv door duurbetaalde performers uitgebeeld. Jullie doen het gewoon voor de lol en voor nop. En het mooiste is dat wij er allemaal van mogen meegenieten. Ga lekker door zo en maak er een onvergetelijke belevenis van!