sawahata.reismee.nl

Wetlands

Kaz begon de dag goed met porridge, een soort rijstpap. De afgelopen twee dagen was het uitverkocht maar nu waren we vroeg. We werden ruim op tijd opgehaald door een klein busje en het bleek dat wij de enigen waren die deze tour doen vandaag. Privé uitje dus! Gaaf! Zowel de gids als de man van het bootje zijn super aardig. Ze doen alle moeite om de twee hoofd attracties van vandaag te zien: de Irrawaddy dolfijnen en de krokodillen.

Het lukt in eerste instantie niet zo maar dan zie ik de dolfijntjes plotseling boven water komen! Heel gaaf! Het ras komt alleen hier voor en heeft een beetje wat weg van een mini walvisje. Heel schattig en opnieuw een moeder met een kleintje, super! We varen verder naar de mangrove bomen waar de kroks meestal liggen maar de vele pogingen van zowel de gids als de kapitein zijn tevergeefs... We zien wel sporen waar ze gelopen hebben maar ze hebben camera vrees vandaag denk ik.

Langs de rivier is ook een traditionele kampung waar mensen zonder vers stomend water en tot voor kort ook zonder electra leven. De elektriciteits palen zijn pas vorig jaar aangelegd. Omdat we maar met z'n tweeën zijn nodigt de gids ons uit te gaan kijken. Het is leuk en triest tegelijk. Wat hebben we het toch goed in Nederland! En wat leven mensen hier eenvoudig! Zeg eigenlijk maar arm. Het is een enorme bende en de grond onder de huisjes op palen is bezaaid met afval. De steigers die de huisjes met elkaar verbinden vallen bijna van ellende uit elkaar. Maar toch groet iedereen ons vriendelijk en ik neem een foto van een klein jongetje. Als ik hem daarna op mijn scherm de foto laat zien lacht hij van oor tot oor (maar zijn tandjes zijn nu al rot). Ik krijg het er spontaan moeilijk mee nu ik het opschrijf. Poeh! Even slikken... Wat zal het heerlijk zijn als Jehovah er straks voor zorgt dat IEDEREEN een goed leven heeft!

Eenmaal terug in het bootje worden er opnieuw pogingen gedaan voor krokodillen maar nee, het wil niet lukken. We varen vol gas over de rivier terug naar de jachthaven en de wind door onze haren is heerlijk! Het is echt heel erg leuk! En net nu we er lekker de vaart in hebben stopt de boot plotseling: daar aan de overkant! Kijk! Jawel, Mr. Croc ligt heerlijk op een strandje van de warmte te genieten! We varen super dichtbij en ik kan mooie close-up foto's maken. Toch nog gelukt!

Terug in de stad studeren we onder het genot van een ijs-cappuccino de Wachttoren en daarna koop ik m'n eerste souvenir: een batik print stuk stof. Misschien als strandlaken en anders maak ik er een kussenhoesje van :) We hebben een heerlijke late lunch met een goed gevulde Laksa soep en chillen op een bankje in het park. Laatste dagje Kuching, maar we zijn ook wel toe aan wat anders :)

Reacties

Reacties

Max en An

Zo wat een ongelooflijke belevenissen ervaren jullie!!! Buiten de armoe van de bevolking, kunnen jullie wel genieten van Jehovah's schepping. Gelukkig dat WIJ weten dat hij straks iedereen gelukkig maakt. Als ik dit leest besef ik weer hoe belangrijk de predeking is.

Richard, Claudia en Robin

he luitjes, wat is het toch leuk om iedere dag wat van jullie te horen. Jullie hebben het vast naar jullie zin als we de foto,s zo bekijken. Regen en hier en daar een kakkerlak mag de pret niet drukken. Voor elke tegenvaller is wel een leuk alternatief. Laat dat maar aan Kaz en Suus over. Geniet van het lekkere eten( zeer belangrijk toch?) en de prachtige natuur. Op naar de volgende bestemming! XXX

Charley

Wat een enerverende belevenissen ervaren jullie. Leuk om te zien dat jullie - al is het op het laatste moment - toch datgene hebben gezien waar je voor uittrok. Die ervaringen neem je dus lekker mee naar huis....
We kijken weer uit naar je volgende ondernemingen; we zijn er als het ware zelf bij. Veel succes en vooral genoegen!

Snarf

Toppietoppie

Suze

Wil je ff niet zo op mijn emotie inspelen Suus! ;) Nee, hoor je hebt het heel mooi omschreven, hij kwam alleen even helemaal binnen.... Slik.....

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!