sawahata.reismee.nl

Het valt wel, maar niet mee

Vandaag gaan we naar Bako National Park om de neusapen te zien. Er is volgens de reisgids ook een avondwandeling met een gids van 20.00-21.30 dus we besluiten niet te vroeg te gaan. De bus van 12uur vertrekt uiteindelijk ruim een half uit later en naast personen vervoer neemt de bus ook wat kakkerlakken en ander ongedierte mee. Gatsie, ik zit niet echt op m'n gemak maargoed, dit is de enige mogelijkheid om bij het park te komen.

Rond 13.30 komen we bij het loket aan om ons in te schrijven. Vanaf hier moet je nog 25min met een bootje naar het park. We vertellen van onze plannen voor de avondwandeling en wat denk je? Dat is alleen mogelijk als je blijft slapen in het park! En de laatste bootjes gaan vanwege de laaghangende bewolking al om 16.00uur terug! Nee! Dat meen je niet! Een uur in die vieze bus gezeten en dan ook nog eens voor niks! Een krappe 1,5uur in het park is veel te weinig en zonde van ons geld. Het is best wel prijzig want we moeten nu een privé bootje betalen. De man bij de balie is wel eerlijk en verteld dat als je zo kort gaat je waarschijnlijk ook geen apen gaat zien. Dit is geen opvangcentrum met voedertijden dus je moet het maar net treffen. Tjonge jonge, slechte omschrijving in de reisgids, dat verplicht overnachten bij de avondwandeling hadden ze er wel bij mogen zeggen. Anders waren we gewoon vroeg weg gegaan vanmorgen en een dagje in het park gelopen. Mislukt. Balen maar we kunnen het niet veranderen. Morgen gaan we een excursie maken over een rivier. Moeten we ons daar maar op verheugen. En een bakkie troost zal ook goed doen. Maar eerst nog weer met die vieze bus terug...

We komen onze middag door met koffie drinken en slenteren tot we voorbij een bowling centrum komen. Leuk! Lang niet meer gedaan! Buiten begint het te spetteren dus de timing is goed. Nog even wat eten en dan lekker naar "huis". Tja, we hadden deze dag anders voorgesteld maarja, het zit niet altijd mee :)

Reacties

Reacties

Mystery guest!

en de andere 2 potjes dan....volgens mij ben je helemaal omgekegeld ;)....groetjes van de ooggetuige

Snarf

Toppietop!

Charley

Ben ik de enige die onder eigen naam commentaar geeft?
Wat een onprettige gang van zaken en dat nog wel bij iets waar je je zo op had verheugd. Gelukkig kun je straks op National Geographic of Discovery precies zien wat je daar gemist hebt.
Troost je met de gedachte dat heel veel interessante dingen wel aan je zijn getoond; toch jammer...

Dick

Nee hoor Charley

Dick is gewoon Dick, niet Dik maar Dick.

Wil

Vandaag heeft mijn moeder jullie verhalen en foto's bekeken. Ze vond het geweldig! Ik hoop dat de excursie morgen beter zal verlopen dan jullie avontuur van vandaag. Dikke knuffel ook van mijn moeder.

Max en An

Oh!!! Wat jammer. Het is wel leuk dat jullie zo positief zijn ingesteld. We hopen dat jullie morgen meer geluk hebben. Liefs van de Bajetto's

jptavecchio

hoeveel pech kun je hebben
in ierder geval voetbal gezien Kaz!
ik schrijf gewoon onder mijn eigen naam hoor.,
groeten

Tarsis en Joyce

Tja, wij hebben wel de neusapen gezien, maar het voetbal en het bowlen hebben we gemist ;-). Veel plezier nog, en echt leuk om jullie verhalen te lezen!

Suze

O, die kakkerlakken vreselijk! Dat heb ik in Costa Rica ook gehad en toen duurde de rit 6 uur!!! Ik was continu van me af aan het slaan. Ik heb er nog trauma's van

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!