sawahata.reismee.nl

Onder moeders paraplu

We hebben lekker uitgeslapen want zoals voorspeld regende het. We kunnen onze nieuwe angry birds paraplu's dus opnieuw weer uit de tas halen, helaas. Want om nu de hele dag binnen te gaan zitten is ook weer zowat.

Even lekker ontbijten met dit keer laksa soep en daarna doorgelopen naar de "clan jetty". Een wijkje gebouwd op palen boven de zee waar men voornamelijk leeft van de visserij. Maar het regent helaas nog steeds dus even snel wat foto's maken en weer door, op naar het busstation.

We gaan met de bus naar Penang Hill, waar je met een treintje omhoog kan. We hebben beneden behoorlijk staan dubben of we moesten gaan of niet, want is er überhaupt wel uitzicht? We vroegen hoe het zicht boven was aan een vriendelijke dame. "Prima hoor" zei ze. En ook onze weer app gaf aan dat het droog zou worden en zou opklaren. Dus wij vol goede moed de entree betaald en naar boven. En wat denk je?! Dikke mist, je zag geen hand voor ogen! En koud! Brrrr Wat een vieze oplichters! Als troost een patatje gegeten en toen snel weer naar beneden. Ik wil naar huis, een vest aan en koffie!

Zo gezegd zo gedaan, we hebben gelijk onze nette kleding aan gedaan om naar de zaal te gaan straks. En o wat smaakte die warme cappuccino goed! Heerlijk, ik kom weer bij. De zaal is op ongeveer 25min lopen en nu we toch internet op de mobiel van Kaz hebben laten we de navigatie zijn werk doen. En ja, ook dit keer in één keer goed. Dit maakt echt onze dag! Super lieve broeders en zusters die ons hartelijk verwelkomen, we voelen ons er meteen thuis, heerlijk. Na afloop nog even nagepraat. Er zijn hier aardig wat gepensioneerde Australiërs die het Engelse veld ondersteunen, een soort Benidorm van Maleisië hihi

Nog even wat eten voordat we onder de wol gaan en je kunt gelijk merken dat we niet meer in Kuala Lumpur zijn want alles gaat hier eerder dicht. Maargoed, wat wil je nog om 22.00uur? Nou, een lekkere nasi goreng met een gebakken eitje erop en een roti telor (ultra dunne pannenkoek met ei ertussen) met een colatje. En dat alles voor twee personen voor €3,20! Fantastisch, we plakken er nog 4 weken aan vast! hahaha

PS. Het is eindelijk droog! Yes, hopelijk blijft het zo!

K&M

Oh wat een pech met de regen. Gelukkig dat jullie deze dag toch nog goed hebben kunnen afsluiten :-)

Charley

Hopelijk valt jullie vakantie niet helemaal in het water. Gelukkig wordt er veel goedgemaakt door de broeders en zusters, want met zo’n opkikker kun je er weer even tegen. Wedden dat de zon straks oogverblindend schijnt?