sawahata.reismee.nl

Vereenigde Oostindische Compagnie

In1641werden de Portugezen in Melakka met behulp van de sultan vanJohorverslagen door deNederlanders, die de heerschappij overnamen. Hierdoor hadden de Nederlanders lange tijd de strategische Staat Malakka in handen. Er zijn nog steeds architectonische overblijfselen te zien van de Nederlandse tijd, waaronder hetStadhuys. Ook zijn er nog afstammelingen te vinden van Nederlandseimmigranten.

Na het einde van deVOCin1799, is de kolonie door Willem V aan de Engelsen 1824gegeven. Willem V ruilde de nederzetting voor een jaarlijkse uitkering van de Engelse vorst.

Zo, een stukje geschiedenis van de stad die we vandaag bezocht hebben: Melakka. Naast dit interessante punt was het vooral ook heel erg warm vandaag! Echt bloedje heet, het zweet liep letterlijk in straaltjes van ons af! Maar dat mag de pret niet drukken en is een goed excuus om lekker vaak zoete dingen te drinken en hartige snacks te nemen. Zoals cendol, ice kacang, chicken-rice-balls en meer van dat soort dingen! Heerlijk!

Vandaag geen regen en ook onze autorit is voorspoedig gegaan.

Opnieuw wat leuke puntjes:

- Mensen staan hier in de rij om een restaurant in te kunnen, dat zouden wij toch nooit doen?!

- Niemand houdt zich aan de (verkeers) regels

- Ze zijn gek op zoet hier; zoete drankjes, zoete hapjes, alles als het maar zoet is. Ook in koffie en thee gaat standaard suiker dus je moet het er echt bij zeggen dat je dat niet wilt. En dan kijken ze raar joh! hihi

Frans

Dus, helemaal in jullie straatje: interesante omgeving met lekker eten!
Conclusie: deze vakantie gaat de goede kant op.
Groetjes,
Vijntjes

jptavecchio@casema.nl

van veel zoete drankjes ga je juist veel drinken