sawahata.reismee.nl

Van een mug een olifant

Onze huurauto werd netjes bij ons hotel geleverd en na het ontbijt zijn we begonnen aan de 2uur durende autorit naar het olifanten opvang centrum. We gingen even verkeerd op de route maar gelukkig snel hersteld. Eenmaal aangekomen mochten we na registratie inclusief paspoortnummer (???) naar binnen. Het voeren ging net beginnen dus we kwamen precies op tijd. Het bleek ook wereld olifanten dag te zijn dus een drukte van jewelste! Maar dan is het weer voordelig dat je langer bent, we konden alles prima zien. En daarna kwam het schattige gedeelte: de baby olifantjes wassen in de rivier! Geinig, ze genieten er echt van, dat is super leuk om te zien!

Helaas was dit alles van de opvang, meer is er niet! Echt jammer want we hebben er zo lang voor in de auto gezeten. Maargoed, dan maar alvast naar de volgende stop: vuurvliegjes.

Misschien dat we daar in de buurt nog wat kunnen doen aangezien het bij de kust ligt.

Het gaat lekker, de auto rijdt goed, benzine kost hier 43 eurocent per liter en google maps laat ons niet in de steek.

Maar dan, plotseling uit het niets een enorme hoosbui! Vreselijk! We zagen absoluut niets meer, bizar!

Na een paar seconden was het zicht 5 meter en daarna misschien 50... pffff hebben we nu wéér regen?!

Maargoed, we zijn in rustig tempo en 12 tol poortjes verder veilig op onze bestemming aangekomen.

Maar, maar, maar, het regent nog. En als het regent zie je geen vuurvliegjes! We moeten ons nog 3 uur vermaken voordat we het verlossende antwoord krijgen... Dus wat ga je dan doen? Winkelcentrummutje, paraplu kopen, koffie drinken, mijn blog schrijven... je moet wat...

En ja! Wonder boven wonder stopte de regen na uren met bakken naar beneden gekomen te zijn dan eindelijk! Wauw, wat een geluk! En wat mooi om te zien! Met kleine fluister bootjes vaar je dicht langs de mangrove bomen waar duizenden kleine vliegjes allemaal hun lichtje laten schijnen en dansen op het ritme van de sterren... Schitterend!

Dus ja, je moet van een mug geen olifant maken, wij doen het andersom ;)

Charley

Ja, je moet er wel wat voor overhebben om eindelijk dat lichtspektakel te mogen meemaken. Het vliegend gedierte in Holland steekt alleen en je ziet ze pas als het te laat is. Dus hebben jullie het een stuk beter getroffen. Ben benieuwd naar jullie volgende spannende wereldact.

Suze

Hi Kaz & Suus, wat leuk dat jullie weer een blog bijhouden! Heb erg gelachen over je 'haar' verhaal Suus :p
Wat balen van dat weer steeds zeg. Gelukkig hebben jullie de vuurvliegjes evengoed kunnen zien.
Ga lekker genieten! Wij zijn net terug en ik vind het hier maar koud.

Xx Maurice, Suze en Puk ;)