sawahata.reismee.nl

Woolloomooloo

We zijn gisteren na een goede vlucht aangekomen in Sydney. Zo vlot als het in andere steden ging zo omslachtig ging het hier. De bus chauffeur gaf niet aan waar het station was dus reden we veel te ver mee, toen overstappen, toen eindelijk op een station maar kapotte bovenleiding, kortom, na 1,5 uur waren we nog niet bij ons hotel! We hadden afgesproken om bij een echtpaar te gaan eten die ik nog van vroeger uit Gouda ken dus daar zijn we maar naartoe gegaan. We hebben heerlijk met elkaar gegeten en bijgekletst waarna zij ons (heel lief) hebben afgezet bij ons hotel. Vandaag na een goede nachtrust begonnen met koffie en een stadswandeling. Het is mooi weer en het loopt allemaal vlot. En natuurlijk het wereldberoemde Opera House bekeken. Echt heel ingenieus, prachtig om naar te kijken. En wie niet waagt wie niet wint dus we zijn gewoon naar binnen gelopen om te vragen of er nog kaartjes waren. En ja hoor! Een voorstelling vanmiddag van $100 voor $25pp (ongeveer €17,50). Gelijk doen! Hele mooie plekken vooraan, geweldig! Het was een leuke voorstelling a la Cirque du Soleil met arcobatische, gymnastiek en dans acts. Het was echt heel leuk en daardoor het gebouw ook goed van binnen kunnen bekijken (helaas was het niet toegestaan om in de zaal foto's te maken). We hebben nog wat van de stad bekeken en natuurlijk lekker gegeten en gedronken... En uiteraard een ritje met de Ferry door de haven. Een goede eerste Sydney dag! Ze hebben hier trouwens een wijk die Woolloomooloo heet, wie verzint dat? Moesten ze de "o" nog opmaken? Dubbel woordwaarde bij Scrabble? haha

Wil

Hoi Kaz en Susan,
Elke dag kijk ik uit naar jullie belevenissen. Ik geniet er intens van. Dikke knuffel, Wil