sawahata.reismee.nl

Finding Nemo

We hebben echt een fantastische dag gehad! De boottocht ging goed, het was ruim twee uur varen naar het rif. Onderweg kregen we veiligheidsinstructies en meer informatie over het rif en de dieren die er leven. Heel interessant! Sommige koralen groeien maar een milimeter per jaar! Geen wonder dat je daar extra voorzichtig mee moet zijn. We hadden allebei nog nooit gesnorkeld en dan direct op open zee (best wel veel golven) en op het grootste rif ter wereld... we weten wel weer waar we aan beginnen! Ik vond het eerlijk gezegd eng in het begin. Mijn adem schokde steeds zodra ik onder water ging en door m'n snorkel moest ademen. En vanwege de wind moest je ook best hard met je flippers zwemmen om bij te blijven. Maar gelukkig waren er ook twee aardige en behulpzame instructeurs mee het water in die je tips en hulp gaven. Dat stelde me wel gerust en het ging steeds beter. Ik had zelfs de rust gevonden om foto's te maken onder water! En wat is het daar prachtig. Ik kan het niet verwoorden. Het is schitterend, zo'n andere wereld! En zoveel te zien, je zou er dagen kunnen dobberen... :) Koraal, vissen in 100 soorten en maten, zeekomkommers, anemonen en ga zo maar door! Heel indrukwekkend. Na een heerlijke lunch op de boot naar een ander gedeelte van het rif gevaren. Het snorkelen ging al beter en... hier hebben we schildpadden gezien! Wauw! Prachtig om ze te zien "zweven" door het water, fantastisch! (Foto's komen vanavond) Op de terugweg naar de haven werd goed voor ons gezorgd. Een wijntje, toastjes met kaasjes, vers fruit, en om je heen prachtig uitzicht over de azuurblauwe zee...tijd om even lekker te genieten! We raakten aan de praat met twee dames en die bleken ook opweg te zijn naar Melbourne, en slapen in hetzelfde hotel als wij en......... zijn onze zusters! Ze komen uit Zwitserland en kennen Mas en wat vrienden uit de periode dat hij daar werkte. Ze had zelfs een foto op haar mobiel waar hij met een groepje op staat. Wat is de wereld klein he?! Na weer veilige vaste grond onder onze voeten hebben we direct koers gezet op onze slaapplaats voor vanacht: Daintree National Park, Cape Tribulation. Het is perfect gegaan, zelfs het pondje over de krokodillen rivier ;) en ons huisje is heel schattig. Nog even wat gegeten ergens en morgen op ontdekking. We hebben nu niet echt een idee van hoe het er hier uit ziet want het was vanaf halverwege de route al donker maar des te groter is de verrassing morgen! Zolang er een aapje of koala op onze veranda zit ipv van een krokodil of en anaconda vinden wij het goed! :)