sawahata.reismee.nl

Crocodile Dundee

Vroeg uit de veren want we hebben een bijzondere dag voor de boeg! Om 7u opgehaald en doorgereden naar de Adelaide river. En onderweg werden we meteen al getrakteerd op wallabies (kleine kangaroos), buffels en heel veel vogelsoorten. Bij aankomst stond Tiger ons op te wachten. Een lange gesteepte vriend die van kronkelen houdt... ;) In eerste instantie durfde ik niet, maar het was helemaal niet eng, ben blij dat we het toch gedaan hebben! Leuke ervaring! Daarna de rivier op om krokodillen te zien. Nou dat lukte direct. We waren nog niet weg of ze kwamen al naar de boot. Hele indrukwekkende beesten, heel gaaf om van zo dichtbij te mogen zien! Wist je dat ze wel 150 jaar oud kunnen worden?! En dat ze hun prooi 3x per seconde ronddraaien om elk botje te breken? En dat er hier in Darwin zo'n 140.000 in het wild leven? (In 1970 waren het er nog maar 3000) We gaan nu niet zomaar ergens zwemmen, dat begrijpen jullie wel! :) Maar waar dan wel? Gelukkig hadden we een super leuke gids mee die heel veel vertelde en die leuke plekjes wist. We zijn naar watervallen en beekjes gebracht waar je kon zwemmen, met z'n allen gepicknickt, schitterend allemaal! We hebben ook nog termietenheuvels bekeken. Ze bouwen maar 10cm per jaar, en ze kunnen wel 90jaar oud zijn.Termieten leven alleen bij 30 graden. Een graad warmer of kouder overleven ze niet. De heuvel is speciaal ontworpen om de temperatuur te regelen en staat precies in de goede hoek tov het oosten. Toeval of ontwerp? :) We hebben echt heel erg genoten vandaag! Op de terugweg nog even lekker een Thais soepje gegeten op het strand bij zonsondergang en onze dag kan niet meer stuk! :)

melledy en manoah

Wat een leuke verhalen jongens! Nou Ayana en Dèclan zijn heel erg jaloers op vooral dit verhaal over krokodillen en wallabies. Want dat waren toch wel "hun" lievelingsdieren die zij al zoooo lang wilden zien ( volgens Dèclan zijn "hele leven lang" al)! Maar we zijn blij om te lezen dat jullie het zo naar je zin hebben en kijken uit naar het volgende verhaal! xxx van de ebertjes !

Joyce

Hahaha! Declan kan gewoon bij z'n tante op bezoek in Suriname, daar hebben ze krokodillen in de tuin ;-)

Max en An

Zo we hebben jullie alle dagen gevolgd. Wat leuk en spannend allemaal. Wat een waaghalzen zijn jullie. Komen jullie nog wel heelhuids op het Congres ???
Geniet lekker van alles. Veel liefs van Max en An B.

Jeroen&Jess

Wow, wat een mooie natuur zeg! En stoer dat jullie die slang durfden vast te houden hoor (leuk bijpassend jurkje trouwens Suus :P).
Leuk dat je allemaal van die details erbij verteld, nooit geweten dat krokodillen zo oud werden! Zo leer ik nog es wat ;D