sawahata.reismee.nl

Op een onbewoond eiland, zomaar midden in de zee

Onze laatste dag in Singapore alweer! Time flies when you're having fun :) We gaan naar Pulau Ubin, een eilandje in het Noorden wat bekend staat om zijn ongerepte natuur en het traditionele leven van de Singaporees. Eerst de koffers naar het vliegveld gebracht met een early check in. Het meisje achter de balie moest lachen, VERY early zei ze! We vliegen nml pas om 23.30u maar dan zijn we tenminste onze koffers lekker kwijt. We hebben wat kleding apart gehouden zodat we straks nog even kunnen douchen en schone kleding aan kunnen want het is weer lekker plakkerig hier! Maargoed, van het vliegveld met de metro, de bus en een boot naar het eiland. Direct een tandem gehuurd en het eiland op! Lachen joh. Maar wij gingen natuurlijk met 35 graden als twee idioten op die fiets trappen! Binnen 10sec totaal bezweet en blauwe knieën! De fietsen zijn gemaakt voor kleine Chineesjes en dat zijn wij niet dus je komt steeds met je knieën tegen het stuur... :) In plaats van dat we het rustig aan deden gingen we als een speer. Eiland zo gezien, maar al met al viel het tegen. De ongerepte natuur was inderdaad ongerept maar de authentieke traditionele leefstijl van de lokale bevolking was nergens te bekennen. Ook was er nergens een cafétje of een leuk strandje waar je even kon zitten. Er waren alleen af en toe wat automaten waar je een blikje uit kan halen! hahaha Ik was even vergeten dat ze hier niet van gezelligheid houden! :) In ieder geval niet zoals wij dat kennen. Maar twee flessen water en een zakje jelly beans verder hebben we besloten eerder naar de luchthaven te gaan. Lekker even bijkomen, wat eten (super lekkere worteltaart!) en een douche nemen. Deze luchthaven is echt te gek. Je kunt hier alles. Zwemmen op de bovenste verdieping, gratis massagestoelen, een vlindertuin, 1000 en 1 winkels en restaurants, een regenwoud (?), live muziek, en nog veel meer! Straks komen we nog tijd tekort! ;) Darwin here we come!

Frans en Maria

Hallo Kaz en Suzanne, jullie benutten jullie tijd heel goed, zo te lezen. Heel goede reis naar Darwin. Dat wordt weer heel anders! Jullie verslagen lezen als een goed boek. Wij kijken uit naar het volgende hoofdstuk! Hartelijke groeten, Frans en Maria

Maîte

Klinkt goed allemaal, vooral dat vele lekkere eten.... Krijg er nu al trek van yum. Ben benieuwd hoe het eten in Australië is :-)

Groeie vlucht naar Darwin!

Max en An

Oh, wat genieten we van jullie verhalen. Goede vlucht gewenst. We kijken uit naar volgend verhaal. xxx