sawahata.reismee.nl

8mln hectare

"Welcome to Miami, Bienvenido a Miami" jaaaa, kennen jullie het nog? Nummer van Will Smith uit '98? Heerlijk voor het foute uur! En fout is het hier zeker. Dure auto's, opvallende outfits en véél te dure drankjes! Maar echt genieten kunnen we er niet van, het komt hier namelijk met bakken uit de hemel. Ik kan het niet laten er van te balen. Dit zouden een paar relaxe dagen moeten worden na al het reizen. Het zwembad ligt er verlaten bij en de badhanddoeken liggen keurig opgestapeld te wachten. Even later hebben we de handdoeken nodig, niet om op te liggen maar om de lekkage via ons raam mee te stoppen! Help! Wat een toestand! En wat een enorme hoeveelheid water komt hier per minuut naar beneden! Totaal het tegenovergestelde van de 2mm per jaar in Death Valley ;)

Dan maar shoppen in een overdekte Mall. Daar kun je rustig een dag voor uittrekken. Allereerst moet je een uur rijden voor je er bent en vervolgens kom je in een mini stad waar je denk ik wel een week rond kunt lopen als je alle winkels in gaat. We genieten lekker van het eten en kopen hier en daar wat spulletjes. We moeten er maar wat van maken. De volgende dag is het gelukkig zwaar bewolkt maar droog en zoeken we "little Havana" op. Erg gezellig en helemaal in Caribische sfeer! De zon denken we er gewoon bij, de temperatuur is namelijk prima!

Een tweetal nachten verder klaart de lucht wat op; heerlijk, meteen meer vakantie gevoel. We rijden naar de Everglades, een moeras natuur park van 8 miljoen hectare.Ja je leest het goed, dat is toch geen afmeting?! Het is 20% van heel Florida!
We ontmoeten Fifi, een dames krokodil die de show steelt. Het is wel grappig en op een ontspannen manier breiden we onze slangen en kroki kennis wat uit. Maar dan de echte show: een tocht over het moeras in een airboat. Geweldig! Buiten het feit dat het lekker hard gaat zijn de "spins" fantastisch! We scheuren heerlijk door de bocht en draaien rondjes om onze eigen as. We krijgen er de slappen lach van, dit is echt heel erg leuk! Top uitje! We verlaten met iets natte broek en doorweekte schoenen de boot maar we hadden dit niet willen missen! En dan ook nog lekker weer! We rijden door naar de Keys (eilanden) en nemen een duik in het azuurblauwe water en nemen een drankje met onze voeten in het zand... mmmm Extra van genieten...

Charley

De foto’s spreken boekdelen al laat je verslag ook zien hoe het daar kan regenen. Maar jullie geniet in ieder geval volop en dat was m.i. ook de bedoeling. Ben benieuwd naar het vervolg van jullie avontuur.