sawahata.reismee.nl

Drive allong the driveway

Van de guacamole aan Bass Lake naar de wereldberoemde stad San Francisco. Na aankomst hebben we gelijk een fiets gehuurd en als een echte toerist naar de Golden Gate Bridge gefietst. Vandaag was ze niet schuw voor de camera en hebben we prachtige plaatjes kunnen maken. Wat mensen op papier kunnen tekenen en in werkelijkheid kunnen bouwen is indrukwekkend.

Jullie zullen San Francisco ook wel kennen van zijn glooiende heuvels en gekleurde huizen. Nou zeg maar rustig mega steil en felgekleurd! Wauw, we trappen ons gek en zelfs met 16 versnellingen zijn we bekaf!

Toe aan een lekkere gezonde maaltijd en die vinden we in China town. Nomnomnom wat hebben we gesmuld van de kip, eend en wokgroente! Verrassend hè?! Je kunt hier ook iets anders eten dan hamburgers ;)

Ons hotel ligt wat achteraf en bij het inchecken knijp ik 'm een beetje. Een grote kerel achter een gesloten balie met een klein gaatje om door te praten en je creditcard af te geven... Moeten we hier wel drie nachten blijven? Of gillend naar huis? Nou go with the flow, we moeten wel avontuurlijk blijven! We pakken met enige weemoed de koffers uit de kofferbak en lopen met iets klamme handjes naar boven, sleutekaart in de deur en... wauw!

Een super nette kamer met alles erop en eraan én heerlijk KING SIZE bed! O wat fijn! Hier blijf ik héél graag drie nachten!

Een ontbijt en outlets shoppen verder gaan we met de auto een route door de stad rijden, het is toch niet zulk heel erg lekker weer.

Maar we zijn niet verliefd op San Francisco. Sommige stukken zijn wel leuk, maar er is erg veel armoede, drugsgebruik en smerigheid om ons heen.
Dan maar een bezoek aan Alcatraz! We zijn naar het eiland afgevaren en hebben met een audio tour door het complex gelopen. Niet te geloven wat daar allemaal gebeurd is hoor! En die laatste ontsnappingspoging waarvan de drie gevangen zowel dood of levend nooit meer gevonden zijn. Zouden ze ergens in Zuid Amerika zitten zoals het gerucht ons doet laten geloven? Ze waren tenslotte Spaans aan het leren...

Hoe dan ook, het was een leuk uitje en ik had het niet willen missen. Net als de basketbal wedstrijd van vanavond. We zijn bij de openingswedstrijd van de NBA Golden State Warriors en het is geweldig! Wat maken Amerikanen overal toch een spektakel van! Heerlijk! Vuurwerk, cheerleaders, cola en hotdogs, mijn dag kan niet meer stuk! En o ja, de wedstrijd was leuk!

Jessica

Wow, op de fiets door de heuvels! Heel sportief! Lijkt me ook erg fascinerend dat eiland Alcatraz!
Het weer is in ieder geval beter dan in NL dus geniet er maar voluit van. ?xxxJess