sawahata.reismee.nl

Onder de indruk

De ansichtkaarten zijn nog niet uitverkocht. Inmiddels zijn we door nog drie National Parks gereisd en opnieuw is alles even mooi en kan ik straks heel wat mooie kaarten uitprinten! Death Valley doet zijn naam eer aan. We rijden en rijden en de bomen maken plaats voor struiken en de struiken maken plaats voor eenzame vetplanten verspreid over enorme vlaktes. Daarna alleen nog maar zout... we stappen even uit en gelukkig is het vandaag niet moordend heet maar alleen maar heet!

Met een volle tank tijden we rustig door en laten we alles op ons inwerken, de kleuren van de rotsen, de uitgestrekte leegte en de enorme bergen. We zijn onder de indruk. We komen in een oase van groen en ons hotel mét zwembad wacht vriendelijk op ons. Heerlijk maar tegelijkertijd ook bizar: midden in de woestijn met maar 2mm regen per jaar opeens palmbomen, een grasveld en een zwembad...! Niet te geloven. En wij maar zuinig douchen... "save the planet" amehoela

Van de hitte rijden we richting het noorden en koelen we wat af. Iets te veel naar mijn zin want we staan opeens in de sneeuw! Niet te geloven! Maar wat ben ik blij met mijn jas en sjaal, niet voor niets mee lopen zeulen dus! Het is even omschakelen naar 3 graden maar dat doet aan schoonheid niet af. We zien ook nog een berggeit en een groep herten en prachtige vogels.

Maar gezien de kou niet helemaal in ons straatje past zakken maar weer snel af naar wat warmer gelegen gebied: Yosemite National Park met jawel El Capitan en de sequoia bomen. Pfffff wat moet ik daar over zeggen. Die bomen hebben de vloed meegemaakt, echt bijzonder. We hebben foto's gemaakt maar dat is niets in vergelijk met de werkelijkheid! En natuurlijk heb ik er een geknuffeld! Fantastisch! Ga ik in het Zuiderpark ook gewoon doen, kan mij het schelen!

Ik schrijf dit stukje op een heerlijk terras aan het water met een cola en chips met guacamole, we hebben een heel zwaar leven...


Reacties

Reacties

Charley

Die sequoia’s stemmen je tot nederigheid. Ze hebben meer meegemaakt dan elk van ons en staan er toch nog steeds. Geen wonder dat ons toekomstige leven met dat van bomen wordt vergeleken.
Geniet van al dat moois, mensen, want wie weet...

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!