sawahata.reismee.nl

25.000

Na een prima nachtrust en

ontbijt van roti telor met curry zijn we de stad gaan verkennen. Na Chinatown zijn we naar de bekende Petronas Twin Towers gegaan. Een kaartje om naar het midddendek te gaan is vrij prijzig en er tegenover staat de Menara toren waar een kaartje half zo goedkoop is en je hoger omhoog mag. Maar tegen de tijd dat we daar aan kwamen was het zo bewolkt geworden dat we het een beetje zonde vonden.

Dus dan maar naar Starbucks! Even de voetjes van de vloer want je loopt ongemerkt toch wel veel. Kunnen we gelijk even op WIFI om een huurauto te regelen.

Hier voor moest je naar het centraal station. Dat hebben we ook gedaan maar het ging allemaal wat minder soepel dan gedacht, tjonge jonge wat een gedoe! Uiteindelijk zijn we gewoon weer op WIFI gegaan en online wat geboekt, met het verhuur bedrijf gebeld en nu komen ze de auto morgen bij het hotel brengen ipv bij Centraal Station, een betere optie eigenlijk. Nadeel: geen navigatie beschikbaar! We kregen de tip om een lokale sim kaart te kopen met een data bundel. Klinkt ook makkelijker gezegd dan gedaan maar het is gelukt! Dus nu kunnen we morgen als het goed is zonder veel moeite naar de olifanten opvang rijden en 's avonds naar de vuurvliegjes.

Na alle geregel en heen en weer geloop zijn we naar een winkelcentrum gegaan om even te relaxen en wat te drinken voordat we verder zijn gegaan naar een wijk met alleen maar eten! Echt iets voor ons dus! Maar onderweg brak de hemel los en kregen we een enorme stortbui met onweer, gigantisch! We dachten dat in Nederland achter te laten maar helaas ;) Vandaar dat alles hier zo mooi groen is ondanks de warmte!

Maar het is een goeie oefening om wat geduld te leren, na 20min konden we weer rustig over straat.

En dat allemaal in 25.000 stappen, 18,3 km en 25 trappen! (Leuk, zo'n stappenteller!)

Onze eerste reactie:

- Ze zijn hier klein! Wow, ik ben niet groot maar moet al heel vaak bukken, en iedereen staart me aan! hihi

- Mensen vragen spontaan of je hulp nodig hebt als je even staat te kijken, heel vriendelijk.

- Een menu bij McDonald's kost €2,50!

Joyce Arroo

Hé Suus, heb je nou ook een fitbit? :-) Roti Telor mmmmm, het water loopt me in mn mond!

Charley

Waar halen jullie de energie vandaan? 25.000 Stappen..., na 500 moet ik al een uur bijkomen. En dan die hoosbuien, daar hoef je toch niet helemaal voor naar Kuala Lumpur; we hadden hetzelfde een uurtje terug. Maar wij kunnen niet genieten van jullie prachtige uitzicht. We kijken weer uit naar je volgende reisverslag, maar vergeet niet te genieten.